سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 3552
رئیس‌جمهوری یکی از چالش‌های موجود در بودجه را اصلاح یارانه‌های انرژی دانست و گفت: اصلاح ناترازی‌ها به نفع محرومان جامعه و حاکمیت و نسل آینده مشارکت و همدلی همه سیاست‌گذاران و مجریان و فرهنگیان را می‌طلبد.
اصلاح ناترازی بنزین مشارکت و همدلی همگانی را می‌طلبد
 مسعود پزشکیان با حضور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم آبان) مجلس شورای اسلامی، بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و گفت: امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را که دسترنج دو ماه کار مستمر همکارانم در دولت بوده است، برای بررسی تقدیم شما می‌کنم. این بودجه با اطلاع از دغدغه شما و به پشتوانه تجربه حضور در مجلس و تعهدهایی که با شما و مردم در انتخابات داشتم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه اصلاح اقتصادی تنها با وفاق محقق می‌شود، افزود: در تدوین لایحه بودجه سعی کرده‌ایم همه گروه‌ها را ببینیم. سعی کرده‌ایم با شما مردم و نمایندگان صادقانه صحبت کنیم. اعداد را واقعی بنویسیم و تنها مواردی را که در توان‌مان بوده است تعهد کنیم. این بودجه در بخش اصلاحات اقتصادی نتیجه نشست‌های متعدد با استادان دانشگاه و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس است.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه چهار اصل در تدوین بودجه اولویت دولت بوده است، تصریح کرد: انطباق احکام بودجه با تکالیف برنامه هفتم همواره مدنظر بوده است. بنای ما حمایت از محرومان است، تنظیم احکام بودجه بر اساس عدالت مقدم بر سایر تکالیف مدنظر بوده است، با توجه به شرایط منطقه و تهدیدهایی که متوجه ملت ایران است در ارقام بودجه اطمینان حاصل شده که تقویت بنیه دفاعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت باشد، همچنین توجه جدی به رشد اقتصادی و کاهش تورم به‌عنوان هدف عالی برنامه هفتم سرلوحه احکام بوده است.

پزشکیان افزود: یکی از چالش‌های موجود بودجه اصلاح در یارانه‌های انرژی است. میزان مصرف بنزین امسال حدود ۴۰ درصد بیش از سال ۹۸ است. این در حالی است که رشد جمعیت و درآمد ملی بسیار کمتر از این است.

وی ادامه داد: امروز هزینه تمام‌شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فرآورده و هزینه جایگاه‌دار است حدود ۸ هزار تومان است و امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه روند موجود سال آینده باید حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان صرف واردات بنزین شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: یک لیتر بنزین وارداتی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه دارد و این مشارکت و همدلی همه سیاست‌گذاران و مجریان و فرهنگیان را می‌طلبد که بتوانیم ناترازی‌ها را به نفع محرومان جامعه و حاکمیت و نسل آینده اصلاح کنیم. https://safireenergy.ir/vdcg.n9wrak9nxpr4a.html
منبع : شانا
نام شما
آدرس ايميل شما