پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 3165
عملیات Roll-up جکت فاز ۱۱ میدان گازی پارس‌جنوبی در موقعیت SP11A با حضور معاون طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز پارس، سرپرست گروه پتروپارس و جمعی دیگر از مدیران با موفقیت انجام شد.
برنامه‌ریزی برای نصب جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی در موقعیت SP11A
این عملیات با حضور سیدمحی‌الدین جعفری، معاون طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز پارس، محمدرضا رجایی، مجری طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی شرکت نفت و گاز پارس، علی ندیران، مدیر طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی شرکت پتروپارس، منوچهر علیپور، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) و جمعی از مدیران گروه پتروپارس و شرکت‌های پیمانکاری فعال در طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی اجرا شد.     

حمیدرضا ثقفی، سرپرست گروه پتروپارس در این بازدید با تأکید بر اهمیت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در رفع ناترازی گاز کشور، گفت: با اجرای تعهدهای عملیاتی فاز ۱۱ و با همت عوامل اجرایی این شرکت، شاهد کاهش محسوس ناترازی گاز در مصارف صنعتی و خانگی کشور خواهیم بود و گروه پتروپارس ضمن تأکید بر تحقق تعهدهای خود برای تأمین انرژی کشور در میدان گازی پارس جنوبی، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

برنامه‌ریزی برای نصب جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی در موقعیت SP11A

وی با تأکید بر اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرفیت تولید از این میدان راهبردی به روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب می‌رسد، افزود: نصب جکت موقعیت SP11A در این میدان در بهمن امسال انجام خواهد شد.

سرپرست گروه پتروپارس تصریح کرد: ساخت جکت چهارپایه SP11A که مراحل عملیاتی Roll-up آن انجام شده است، با وزنی در حدود ۴هزار تن و ارتفاع بیش از ۷۵متر در اول خرداد امسال در یارد بوشهر به همت شرکت صدرا آغاز شده است،

ثقفی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده و تمهیدات لازم از سوی تیم مدیریت طرح در شرکت پتروپارس و پیمانکار، انتظار می‌رود جکت فاز ۱۱ مطابق با برنامه در موقعیت SP11A آماده نصب شود.      

وی همچنین درباره  ادامه حفاری چاه‌های میدان گازی فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، بیان کرد: متعاقب نصب جکت SP11A دکل حفاری در موقعیت جکت مستقر شده و عملیات حفاری آغاز خواهد شد تا زمینه تولید و تأمین پایدار انرژی از فاز ۱۱ پارس جنوبی فراهم شود.    
  https://safireenergy.ir/vdcg.39wrak9qnpr4a.html
منبع : شانا
نام شما
آدرس ايميل شما