چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 2499
با تداوم نگرانی‌ها پیرامون تضعیف تقاضای جهانی، نفت امروز به روند قبلی خود بازگشت.
بازگشت نفت به روند قبلی
نفت در روز چهارشنبه به روند قبلی خود بازگشت و سومین جلسه‌ی متوالی باخت را طی کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر، با 37 سنت یا 0.5 درصد افزایش، به 81.38 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر نیز با 38 سنت یا 0.5 درصد رشد، به 77.34 دلار در هر بشکه رسید. برنت و WTI در طول سه جلسه‌ی قبل به ترتیب نزدیک به 5 و 7 درصد کاهش یافتند.

بررسی نوسانات اخیر در بازار نشان می‌دهد که قیمت نفت روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در شش هفته‌ی اخیر رسیده بود و برنت نیز از این قاعده مستثنی نبود و به دنبال مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در طرحی که در ماه مه توسط جو بایدن، و با میانجیگری مصر و قطر مطرح شد، در پایین‌ترین سطح خود از 9 ژوئن بسته شد.

البته عامل دیگری که قیمت‌ها را متضرر کرد، تداوم نگرانی‌ها پیرامون تضعیف تقاضای جهانی نفت به دلیل کند شدن رشد اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان بود.

و اما منابع بازار به نقل از موسسه امریکن پترولیوم (API)، از کاهش ذخایر نفت خام، بنزین و عرقیات آمریکا برای چهارمین هفته متوالی در هفته گذشته خبر دادند که تقاضای ثابت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را منعکس می‌کند.

گفتنی است پیش از این، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش خطرات عرضه ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا عوامل دیگری بود که از قیمت‌ها حمایت کرد. به گفته‌ی تحلیلگران ING، آتش سوزی که تهدیدی جدی برای حجم زیاد عرضه تلقی می‌شد، برخی از تولیدکنندگان را مجبور به کاهش تولید کرد.

تحلیلگران ING در یادداشتی ضمن اشاره به نزدیک‌شدن بازار به محدوده‌ی فروش اشباع، خاطرنشان کردند که ما همچنان معتقدیم که عوامل بنیادین در باقیمانده سه ماهه‌ی سوم، از افزایش قیمت‌ها نسبت به سطح فعلی به دلیل شرایط کسری حمایت می‌کنند.

این منابع که تمایلی به افشای نامشان نداشتند، با استناد به ارقام API، از کاهش ذخایر نفت خام در هفته‌ی منتهی به 19 جولای به میزان 3.9 میلیون بشکه خبر دادند. ذخایر بنزین و مشتقات نیز به ترتیب، 2.8 میلیون بشکه و 1.5 میلیون بشکه کاهش یافت.

این اولین باری است که ذخایر نفت خام در ایالات متحده برای چهار هفته‌ی متوالی از سپتامبر 2023 کاهش می‌یابد.

موعد انتشار داده‌های رسمی دولت در مورد داده‌های موجودی نفت، روز چهارشنبه است.
  https://safireenergy.ir/vdcf.1d0iw6dj1giaw.html
منبع : اینوستینگ
نام شما
آدرس ايميل شما