پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 2367
مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مرتبط در بخش انرژی ازجمله فعالیت‌های درخور تحسین دولت سیزدهم است، گفت: توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز به احیای بخش قابل توجهی از صنایعی منجر شد که پیش‌تر تعطیل شده بودند.
توسعه زیرساخت‌های انرژی میراث ارزشمند دولت سیزدهم
جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز اقدام مهم، مفید و مؤثر دولت سیزدهم است. اینکه سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شد و جمهوری اسلامی با استفاده از این سرمایه اقدام به توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه تأمین انرژی کشور کرد، اقدامی مهم است.


در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری 28.5 میلیارد دلاری در حوزه صنعت نفت و گاز ثبت شد که با استفاده از این سرمایه‌گذاری توانستیم ۱۳۲ پروژه نیمه تمام را در کشور به اتمام برسانیم و این موضوع به توسعه صنعت نفت و گاز کشور منجر شده است.
 

دولت شهید آیت الله رئیسی با همکاری مجلس یازدهم در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و پنجره واحد بسیار تلاش کرد و مقابله با منفعت طلبی هایی را که به نفع عموم جامعه و کسب و کار نبود، از خود آغاز کرد

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تداوم خط مشی اقتصادی دولت سیزدهم در حوزه جذب سرمایه خارجی و تثبیت و تقویت زیرساخت های حوزه انرژی به «راهبرد معاصر» گفت: متأسفانه دهه ۹۰ با رشد اقتصادی صفر و منفی، دهه از دست دادن فرصت های اقتصادی و توسعه روابط خارجی به ویژه با همسایگان و کشورهای منطقه بود؛ دهه از دست رفتن رشد اقتصادی که نهادهای آماری داخلی و خارجی نیز آن را تأیید کردند.


وی افزود: تلاش های دولت شهید آیت الله رئیسی در حدود سه سال گذشته به رشد بیش از ۵.۴ درصدی و رفع بخشی از ناترازی های بخش انرژی منجر شد که ازآن جمله می توان به کاهش ناترازی برق در تابستان پرداخت که به قطع برق خانگی و اعتراض مردم به این روند منجر می شد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های مرتبط در بخش انرژی ازجمله فعالیت های درخور تحسین دولت سیزدهم است، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت و گاز به احیای بخش قابل توجهی از صنایعی منجر شد که پیش تر تعطیل شده بودند؛ واحدهایی که بازگشتشان به چرخه خدمات رسانی مورد قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.


یوسفی درباره احیای بنگاه های تولیدی و ایجاد رضایت در کارگران گفت: در دوره شهید آیت الله رئیسی شاهد اعتراضات کارگران نبودیم، زیرا تأمین منافع کارگران در دستور کار بود. تأمین منافع تولید کننده و مصرف کننده نیز با سیاست های راهبردی در حوزه کاهش هزینه تورم انجام شد، به نحوی که تورم تولید کننده نصف شده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت شهید آیت الله رئیسی با همکاری مجلس یازدهم در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و پنجره واحد بسیار تلاش کرد و مقابله با منفعت طلبی هایی را که به نفع عموم جامعه و کسب و کار نبود، از خود آغاز کرد؛ زیرا برخی سازمان های صادرکننده مجوز به دلیل منافعشان چوب لای چرخ صدور مجوز می گذاشتند. دولت سیزدهم در برابر آنها تمام قد ایستاد که ماحصل آن صدور بیش از 1 میلیون مجوز راه اندازی کسب و کار است.


وی عنوان کرد: راه اندازی کسب وکار و تسهیل صدور مجوزها ناشی از رویکرد درست دولت به موضوع اشتغالزایی جوانان بود. دولت سیزدهم در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به نوعی تسهیل در فرایندهای حمایت از تولید را مدنظر داشت، ضمن اینکه توانست ترخیص مواد اولیه مورد نیاز تولید و کالا را که در دولت دوازدهم بیش از ۱۵ روز طول می‌کشید، به هفت تا ۹ روز کاهش دهد.


یوسفی درباره فعالیت های حوزه ساخت و ساز مسکن گفت: هرچند پروژه مسکن مهر ایراداتی داشت، اما راهبرد خوبی برای خانه دار کردن مردم بود؛ لذا انتظار می رفت دولت های یازدهم و دوازدهم با رفع اشکالات مردم را خانه دار کنند، اما شاهد تعطیلی کل پروژه‌های ساخت مسکن بودیم؛ روندی که به فشار بیشتر به اقشار ضعیف جامعه منجر شد.

قراردادهایی که آیت الله رئیسی برای پرداخت تسهیلات و حمایت از مسکن و ساخت و ساز امضا کرد، اقدام بسیار خوبی برای رفع بخشی از معضلات مسکن است که کمک زیادی به دولت چهاردهم می کند

وی افزود: متأسفانه دولت دوازدهم برنامه جامع ساخت مسکن نداشت و بسیاری از مردم اعم از افرادی که در پوشش نهادهای حمایتی قرار داشتند تا معلمان، کارگران و کارمندان با حقوق ثابت، زیر فشار شدید قیمت های صعودی مسکن قرار گرفتند. 1میلیون پروانه ای که در انتهای دهه 80 برای ساخت مسکن صادر شده بود، به ویژه در بخش روستایی و نوسازی به ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار پروانه رسید.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روند سبب آسیب های جدی به صنعت مسکن در دولت دوازدهم شد؛ ضمن اینکه بیش از ۱۴۵ حرفه‌ مرتبط با بخش مسکن تعطیل و کم فروغ شدند، اما در دولت شهید آیت الله رئیسی با برگزاری بیش از ۱۶ جلسه شورای عالی مسکن، در نهایت پروژه‌ها در قالب نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفت. به همت دولت سیزدهم 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی یا تحویل داده یا تکلیف قرارداد ساخت و تخصیص اعتبارات بانکی آن روشن شده است.


وی یادآور شد: در سنوات گذشته اعتبارات بانکی مرتبط با بخش مسکن کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اما اکنون چند برابر شده است. قراردادهایی که آیت الله رئیسی برای پرداخت تسهیلات و حمایت از مسکن و ساخت و ساز امضا کرد، اقدام بسیار خوبی برای رفع بخشی از معضلات مسکن است که کمک زیادی به دولت چهاردهم می کند.

 
یوسفی گفت: شهید آیت الله رئیسی را می توان رئیس جمهوری تلاشگر، جهادی و خستگی ناپذیر عنوان کرد، زیرا با افتخار به مردم خدمت می کرد و این روحیه بود که مردمداری خالصانه اش را به دوست و دشمن ثابت کرد.


وی افزود: خدمت به مردم باعث نگاهی نو به تغییر سیاست ها و راهبردهایی شد که در بخش اقتصاد لازم الاجرا بود؛ راهبردهایی که با توجه به غفلت در دولت های قبل مدنظر قرار نگرفت، اما شهید آیت الله رئیسی توسعه زیرساخت‌ها و نگاه بلندمدت به فعالیت هایی را که به نفع جامعه است، جایگزین فعالیت های نمایشی کوتاه مدت کرد.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحق می توان گفت آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیف شهید آیت الله رئیسی بیان فرمودند، درست است. شهید آیت الله رئیسی «رئیس جمهور اخلاق محوری بود که محور وحدت شد». 
  https://safireenergy.ir/vdcj.me8fuqetasfzu.html
منبع : راهبرد معاصر
نام شما
آدرس ايميل شما