کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت تعویض خطوط لوله دریایی فرسوده انتقال نفت

خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر , 1 آبان 1403 ساعت 16:01

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تعویض خطوط لوله دریایی فرسوده انتقال نفت برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست دریایی و زیست‌بوم ساحلی ضروری است.


عبدالرحمن مرادزاده در بررسی وضعیت آلودگی نفتی آب‌های ساحلی غرب جزیره خارگ بیان کرد: آلودگی‌های ناشی از نشت نفت از خط لوله ۲۶ اینچ میدان ابوذر و وضعیت زیست محیطی خلیج‌فارس و آب‌های ساحلی جزیره خارگ نگران کننده است، چون حوادث خطوط لوله می‌تواند بیشترین آلودگی را برای آب و خاک ایجاد کند و بیشترین مخاطرات زیست‌محیطی را به همراه داشته باشد.
وی یادآور شد: در چند سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری در بخش خطوط لوله نفت حوادث بسیاری اتفاق افتاده که لازم است شرکت متولی برای نوسازی و تعویض خط لوله اقدام و شتاب کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و با بکارگیری شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دو شناور پاکسازی و امحاء آلودگی نفتی، تا حدودی از انتشار آلودگی جلوگیری شده ولی نیاز است دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از نشت مجدد نفت اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به این‌که نشت نفت به دریا منجربه آسیب جدی و غیرقابل برگشت به زیستگاه‌های حساس آبزیان و سواحل می‌شود، لزوم اقدامات کنترلی و پاکسازی سریع و به‌موقع این آلودگی و تعیین تکلیف و تسریع در آغاز طرح تعویض خط لوله دریایی میدان نفتی ابوذر به خارگ را ضروری دانست.


کد مطلب: 3562

آدرس مطلب :
https://www.safireenergy.ir/news/3562/ضرورت-تعویض-خطوط-لوله-دریایی-فرسوده-انتقال-نفت

سفیر انرژی
  https://www.safireenergy.ir