سیدحسن موسوی، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر) در سیونهمین نشست رؤسای روابط عمومیهای صنعت گاز که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مجید بوجارزاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت برگزار شد، گفت: اطلاعرسانی باید برای هر رویداد براساس برنامهای دقیق و علمی و استفاده از فناوری روز انجام شود و برای این کار باید پیوست رسانهای تعریف و اجرا کرد.
وی به موضوع مصرف بیرویه گاز در کشور بهویژه در روزهای سرد سال اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، صدا و سیما، تریبون نماز جمعه، آموزش و پرورش، جراید و خبرگزاریها، تولید پیوست رسانهای، تولید محتوا و تبلیغات محیطی از راهکارهایی است که با برنامهریزی مدون و دقیق میتوان بهترین بهره را از آنها ببریم و این مهم، عزم جدی همه همکاران روابط عمومی صنعت گاز در اقصی نقاط کشور را میطلبد.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران همچنین بر استفاده از طرح همیار گاز در مدارس کشور تأکید کرد و ادامه داد: اکنون بیش از ۹۶ هزار مدرسه با جمعیت حدود ۱۷ میلیون دانشآموز در کشور وجود دارد که با بررسیهای انجامشده، پایه ششم بهترین پایه برای آموزش در طرح همیار گاز شناخته شده است؛ کمااینکه طرح یادشده در دیگر استانها در پایههای مختلف به ویژه دبستان در حال اجراست، که جای قدردانی دارد.
ضرورت استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود
موسوی تصریح کرد: باید از ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش و سازمانهای مردمنهاد بهره ببریم. ارتباطات باید به گونهای باشد که پیامها از مردم به مردم منتقل شود و نه تنها از دولت به مردم.
به گفته وی، برگزاری همایشها و نشستهای گروهی میتواند به افزایش آگاهی و استفاده بهینه از منابع کمک کند.
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: ما باید شیوههای مصرف بهینه را به گونهای معرفی کنیم که از زبان مردم بیان شود؛ زیرا این روش ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به بیان مسئولان داشته باشد. ارسال پیامکها و ارتباط مستقیم با مخاطبان میتواند نقش مؤثری در اطلاعرسانی ایفا کند.
موسوی در پایان تأکید کرد: ایجاد ارتباط مستقیم با ذینفعان نشاندهنده این است که شرکت ملی گاز، متوجه نیازها و شرایط آنهاست؛ باید تلاش کنیم در یک روابط عمومی پویا، این نیازها با توجه به شرایط، به بهترین نحو ممکن مرتفع شود.